.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در چهارمین جشن اردی بهشت تئاتر مازندران
کاسه خالی تئاتر و خشاب پر کنسرت اخشابی
کاسه خالی تئاتر و خشاب پر کنسرت اخشابی

چهارمین جشن اردی بهشت تئاتر مازندران در حالی برگزار شد که بیشتر به اجرای جشن موسیقی بود تا جشن تئاتر... 25 اردی بهشت ماه 90 اهالی تئاتر مازندران به بهانه چهارمین جشن اردی بهشت تئاتر مازندران در سالن سینمای جهان نمای چالوس به گرد هم امدند تا اینکه روز تئاتر را در مازندران گرامی بدارند.

سال های گذشته ما شاهد برگزاری این جشن تئاتر در فضا های تئاتری و مجتمع های فرهنگی هنری متعلق به ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی بودیم، و امیدوار بویم که شاهد برگزاری جشن اردبیهشت تئاتر بهتری در مازندران نسبت به سال گذشته باشیم که با یک فضای سرد و بی روح سینمایی در سینمای جهان نمای چالوس که گرمای فضای تئاتری مجتمع های فرهنگی وهنری را نداشت مواجه شدیم .

از بدو ورود به شهرستان چالوس با تابلوی تبلیغاتی اردی بهشت تئاتر که منقش به تصویر جمشید مشایخی ، قطب الدین صادقی ، اخشابی و نمادی از نقش هنرمندان مشهدی در حال رقص معروف آن دیار بود روبرو شده و همزمان با ورود به سالن سینما مواجه با چیدمان صحنه ای نا مناسب صحنه ای با آن ستون های مزاحمی که همطراز با ستون های تالار آپادان تخت جمشید ، رقص نور ها ، دیگ بخار ها که بیشتر شبیه به صحنه اجرای مجالس موسیقی یا عروسی و یا شو ها روبرو شدیم.

مراسم با صحبت های مجری و سخنان برخی از مسئولان و اجرای موسیقی سنتی آغاز بکار کرد و پس از مدتی مجری برنامه اعلام کرد که جمشید مشایخی با توجه به بیماریش در سالن حضور پیدا خواهد کرد که در نزدیکی اذان ظهر با حضور در صحنه و بروی سن رفتن ، حرف از تیزی تیغ سانسور در تئاتر زد و با تشویق و سوت حاضرین روبرو شد و برنامه صبح رو به پایان رفت.
پس از صرف ناهار اقامه نماز و بازگشت به سالن سینما با برنامه کارگا آموزشی و آسیب شناسی تئاتر با حضو ر هنر مند برجسته تئاتر کشور قطب الدین صادقی کارگردان برجسته و خوب کشورمان روبرو شدیم که مطالب آموزشی ارزنده ای را در حول و محور تئاتر خوب و مخاطب جذب کن، ارایه کرد و تئاتر خوب را تئاتری دانست که داری چهار مقوله سرگرم کننده، احساس ،اندیشه و زیبایی شناختی و یا اینکه با وجود حداقل یکی از موارد دانست که با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد و کارگاه خوبی بود ، اما زمانی که قطب الدین صادقی از معظل سیگارکشیدن و مسائل آنچنانی و مضراتش در تولید تئاتر و تآثیر گذاری منفی آن در بازیگر به عنوان محور اصلی تئاتر که اگر تن سالمی نداشته باشد ضربه به تئاتر می زند و نمی تواند آنطور که باید به نقش خود بپردازد از استقبال کمتر و تشویق کمتر حاضرین روبر گردید و صدای تشویق ها کمی پائین تر آمد و ظاهرا به مذاق برخی ها خوش نیامده بود.

بگذریم جشن، جشن تئاتری ها بود ما فقط شاهد یک کار گاه آموزشی خوب از قطب الدین صادقی که به مدت دو ساعت طول کشید بود و بعد از ان اجرای شبیه خوانی آرش که یکی از نقاط مثبت این جشن تئاتر بود و از آرش پهلوان ایرانی و مازندرانی یاد کرده بود، بودیم و اهالی تئاتر مازندران از ان بهره مند شدند.

و اما دیگر برنامه اجرای موسیقی اخشابی هنرمند موسیقی مازندران بود که اکثر چالوسی ها به خاطرتبلیغات انجام شده در جمع تئاتری ها گرد آمده بودند شروع شد و کنسرت خوبی از وی برگزار شد و سالن سینما همراه بود با سوت کف دختران و پسران جوان که انگاری به کنسرت آمده بودند و جشن اردی بهشت تئاتر تبدیل شده بود به کنسرت موسیقی ، حوصله برخی از تئاتری ها سر آمده بود و موجب شادی کنسرت دوستان چالوسی شده بود.

می خواهم از مسئولان برگزار کننده چهارمین جشن اردی بهشت تئاتر بپرسم که آیا نمی توانستید همچون جشن های سابق که مملو از اجراهای تئاتری، شبیه خوانی و شیوه های نمایش ایرانی ، تئاتر عروسکی و سنتی بود استفاده کنید،
در سالروز حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ایرانی که بین چهارصد شاعر زمان سلطان محمود غزنوی توانسته بود شاهنامه فردوسی این کتاب غنی ایرانی را به رشته تحریر در آورد ، از پرده خوانی بهرمند شوید،
آیا نمی توانستید از اجراهای نمایش های کوتاه و با محتوی طنز و جدی در این اردی بهشت تئاتر استفاده کنید و مخاطبانی را که بخاطر اخشابی در سالن حضور داشتن با عمل، نه اینکه تئوری با تئاتر آشتی دهید... واما بسته های فرهنگی که مختص به گروه های تئاتری و اهالی تئاتر بود به دست اهلش نرسید و اکثر این بسته ها به دست کسانی راسید که برای کنسرت اخشابی به سالن آمده بودند که پس از اجرای کنسرت سالن را ترک کرده و رفتند و حتی برای تجلیل از اهالی تئاتر که آخرین بخش جشن تئاتر امسال بود در سالن نماندند.

مدت دو سال است که نام اردلان شجاعی کاوه به عنوان هنر مند مازندرانی در لیست تجلیل شوندگان می رود و دریغ از حضور ایشان در جشن اردی بهشت تئاتر، البته حرمت اردلان شجاعی کاوه به عنوان یک هنرمند مازندرانی برما واجب است اما وقتی ایشان با مشغله کاری شان وقت ندارند حضور پیداکنند از کسی تقدیر شود که فرصت حضور دارد.

به جای تقدیر از ایشان می توانستید از یک مخاطب و تماشاگر تئاتری که اصل اساس تئاتر است و اگر مخاطب نباشد تئاتر مفهومی پیدا نمی کند، تجلیل داشته باشید که لا اقل مردم را با این شیوه با تئاتر اشتی دهید و... دم از آسییب شناسی تئاتر می زنیم خود آسیبم. سخن بسیار است وقت و حوصله کم... والسلام


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

چالوسی 28 ارديبهشت 1390
حتما باید این مراسم در بابل و یا ساری برگزار میشد که شما اعتراض نکنید؟
اردلان شجاع کاوه ، درسته از هم استانی های بابلی ما هستند و احترامشان واجب ، ولی وقتی میگویند کار دارم و نمیایم ما باید چیکار کنیم؟
بهروز 28 ارديبهشت 1390
دوست من شما یه بار دیگه بالا رو بخون

کسی نگفته که چرا تو چالوس برگزار شده

نقدی بود به شیوه برگزاری

عزیزم یه بار دیگه بالا رو بخون فدات شم
محمد 28 ارديبهشت 1390
اگر کسی در داخل سالن سینمای جهان نما حضور داشت و خودش از نزدیک شاهد بود این نوشتار را تائید می کرد برای ما تئاتری ها مکان اهمیت ندارد هرجا که تئاتر اجرا شود ، آنجا خانه و سرای یک ئاتری است و بابل و بابلسر، ساری و چالوس و ... معنا پیدا نمی کند ، هرجا یک تئاتر خوب اجرا شود آنجا خانه دلهای تئاتری هاست و این دوست عزیزی که این درد دلهایش را به رشته تحریر در آورده ظاهر امر به قومیت و یا ملیتی توهین نکرده و فقط دلش سوخته و خواسته که آسیب شناسی تئاتر را به طریقی دیگر بیان کند.

محمد 28 ارديبهشت 1390
نسخه نیامدن شجاعی کاوه در درون متن نوشته شده است .
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
حاج آقای ابراهیمی مبار ک است انشاالله.....
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
آقای استاندار؛ برگزاری مسئله دار چهارمین اردیبهشت تئاتر مازندران در چالوس نقطه سیاهی در کارنامه ارشاد اسلامی مازندران است.به فکر یک مدیر دیگر باشید تا بیش از این هنر مازندران با خاک یکسان نشد.
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
یکی از مسئولین ارشد استان برود تحقیق کند که چرا آقای سید ابراهیم عمادی هنرمند سرشناس بهشهری و نماینده انجمن هنرهای نمایشی ایران در مازندران ساعاتی پس از برگزاری مراسم جشن تئاتر در چالوس دچار حمله قبلی شد و به کما رفت. بطور قطع و یقین فاجعه برگزاری این جشن باعث حمله قلبی آقای عمادی شد. عمادی هم اکنون در بیمارستانی در تهران بستری می باشد
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
هنگامی که ارشاد مازندران به هنرمندان تئاتر بابت حضور در جشنواره و اجرای عمومی به سختی مبلغ ناچیزی پرداخت می کند اما فقط برای ضبط تصویری یک همایش مناسبتی که در کمد اداره بایگانی می شود، میلیون ها تومان پرداخت می کند، دیگر نباید در ضعف مدیریت ارشاد مازندران شک کرد که حقوق هنرمندان را زیر پا می گذارد.
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
شنیدیم که کارشناس مسئول تئاتر ارشاد مازندران که در دانشگاه آزاد تنکابن نیز تدریس می کند، برای خوش خدمتی سه نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه را بعنوان خادمان تئاتر مازندران معرفی نموده است.
نوشهر 28 ارديبهشت 1390
توی عروسی ها زن و مرد را از هم جدا می کنند در شو ی روز جهانی تئاتر در چالوس که توسط اداره کل ارشاد مازندران برگزار شد اوضاع نابسامان بود.بدون شک گزارش به استاندار محترم رسیده و بررسی خواهد کرد
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
تئاتر مازندران از سوء مدیریت رنج می برد.افتخارات بدست آمده فقط و فقط با تلاش و کوشش هنرمندان بدست آمده و ارشاد مازندران هیچ نقشی در این افتخارات نداشته است.
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
عجیبه که مدیر حراست ارشاد چرا اجازه اجرای چنین برنامه ای رو داده؟ آقای علی نژاد فردی مذهبی و متشرع هستند که نسبت به مسائل غیر اخلاقی هم حساسیت ویژه ای دارند.
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
ما هنرمندان تئاتر مازندران هر گونه حرکت انحرافی که به شخصیت تئاتر مازندران و اهالی تئاتر آسیب وارد نماید را شدیدا محکوم می کنیم و از همین طریق کارهای ناشایستی که در اردیبهشت تئاتر مازندران در سینما جهان نمای چالوس صورت گرفت را متعلق به اصحاب تئاتر مازندران نمی دانیم و از حجت الاسلام دکتر ابراهیمی می خواهیم تا نسبت به عزل و برکناری عوامل این کار اقدام جدی به عمل آورند
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
من تئاتری نیستم اما با خواندن نظرات بر و بچه های تئاتر بسیار متاسف شدم.یکی به داد تئاتر مازندران برسه که اینجوری آشفته بازاره......
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
شنیده شده استاد جمشید مشایخی در اعتراض به بی حرمتی صورت گرفته به هنر نمایش و نیز انجام حرکات جلف و زننده از افراد غیر تئاتری که در سالن سینما جهان نمای چالوس حضور داشتند، علی رغم اصرار مسئولین برگزاریمراسم،برنامه را ترک کردند و حتی نسبت به این مسئولان عصبانی هم شدند
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
ی بابا....صد رحمت به دوران اصلاح طلبان که چنین اتفاقاتی رو کمتر شاهد بودیم!
هنرمند 29 ارديبهشت 1390
خودم تو این سالن حضور داشتم و متعجبم که چرا عده ای سعی در مخدوش نمودن این رویداد بسیار زیبا و جذاب دارن؟! به نظر من یکی از بهترین جشن های هنری بود که طی سالهای اخیر تو چالوس به اجرا دراومده.
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
من نظرم این است که این همه حرف و حدیثها هیچ تاثیری در روند تصمیم گیری آقای مدیر کل ارشاد ندارد و ایشان همچنان به تصمیمات خود و اناق کارشناسی ادامه خواهد داد.
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
جناب حجه الاسلام دکتر ابراهیمی، ذر طی چهار دوره برگزاری جشن تئاتر مازندران ثابت شد،برای گرفتن تدریس در دانشگاه آزاد تنکابن صروری است تا هر سال سه نفر از اعضای هیات علمی آن دانشگاه توسط کارشناس مسئول محترم تئاتر شما مورد تقدیر و تفقد قرار گیرند تا کرسی تدریس جناب رمضانی در آن دانشگاه همچنان برقرار بماند هم چنین حداقل یک نفر از استادان دانشگاه تنکابن بایذ هرساله بعنوان داور جشنواره استانی انتخاب شود.جای تاسف دارد معاون محترم هنری شما که تجربه چند ساله دارد چشم خود را نسبت به این موضوع بسته است که در این میان مدیریت حضرتعالی همیشه زیر سوال می رود
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
ما هرگونه اقدام نابخردانه در حوزه تئاتر استان را مردود می دانیم حتی اگر از سوی یک کارشناس ارشد تئاتر هم صورت بگیرد که خودش کارشناس مسئول تئاتر استان نیز باشد
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
آقا جان من اینقدر به بیچاره رمضانی گیر ندین....گناه داره.اتفاقا آذم خوبیه و هوای دوستاش رو خیلی داره که نمونه اش آقای ملک محمودی هست که معلوم نیست این شخص کجای تئاتر استان است که مشاور ارشد آقای رمضانی می باشد
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
اینقدر به آقای رمضانی گیر ندین چون اسامی تقدیر شوندگان و ریز برنامه اجرایی توسط حراست و مدیر کل ارشاد تایید شده است
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
برام جالبه که بدونم این رمضانی چه پستی در ارشاد مازندران دارد که زمین و زمان از ذستش عاصی هستند و می خواهند که برکنار شوذ.
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
جناب آقای ابراهیمی ما مدینه فاضله شما را در چلوس دیدیم که چگونه آبروی تئاتر استان با خاک یکسان شد
نا شناس 29 ارديبهشت 1390
درود بر حجت الاسلام ابراهیمی که صد برابر امامزاده مدیر کل سابق ارشاد در کارشان مدیریت دارند.لطفا ضعف کارشناسان زیر دست ایشان را به نام مدیر کل ارشاد ننویسید
هنرمند 29 ارديبهشت 1390
هنرمندان محترم جناب علی نزاد فردی قاطع ومذهبی است ایشان دلش بیشتر از شما سوخته این شایع را نکنیدایشان بایک عده کارشناسان تئاتر ارشاد هستدند که دارند با آبروی مدیریت محتر م بازی می کنند صبر داشته با شید جناب علی نزاد با بر نامه ریزی که دارند همه چی را درست خواهد کرد
هنرمند 30 ارديبهشت 1390
باورکنید جناب علی نژادمسعول محترم حراست ارشاد فردی مذهبی است خوب بنده خدا کا رفر هنگی هنری نکرده کارشناسان با یشان همکاری نمی کنند از بی تجربی ایشان در کار فرهنگی هنری سو استفاده می کنند هنرمندان محترم اگر صبر داشته باشید ایشان به خاطر حفظ نظام جمهوری اسلامی که با خون شهذای عزیز به کوری دشمنان شکل کرفته است خداوند رهبر عزیزامام خامنه ای را سلامت نگهبدارد
نا شناس 31 ارديبهشت 1390
در اینجا تآئید یک مقام و رد مقام دیگری معنا ندارد در اینجا فقط اجرای تئاتر ان هم برمبنی اصولش معنی پیدا می کند امیدواریم که شاهد اجراهای اصولی منطقی برمبنی قانون جمهوری اسلامی ایران بر این سرزمین حاکم باشد و بس و از افراط و تفریط ها پرهیز شود.
یک کارآگاه تئاتر دوست 31 ارديبهشت 1390
آقای کیاکجوری ، آقای افشین رشیدی و آقایان .... لااقل نظراتی که می نویسید را با ادبیات متفاوت بنویسید تا شبیه به هم نشود.... نظراتی که در اینجا خواندم ، پیش از این توسط همین آقایان در محافل مختلف بیان شده بود!
یک کارآگاه تئاتر دوست 31 ارديبهشت 1390
سلام.
دوباره این نظر را می نویسم چون فکر می کنم آن را حذف می کنید.
وقتی در نظرات دیگران از افراد خاصی اسم برده شد ، پس اشکالی ندارد که باز هم اسم های دیگری مطرح شود.
خواهشا اصل بی طرفی را که لازمه هر رسانه ای است رعایت کنید.
متشکرم
" آقای کیاکجوری ، آقای افشین رشیدی و آقایان معلوم الحال دیگر. لااقل نظراتی که می نویسید را با ادبیات متفاوت بنویسید تا شبیه به هم نشود.
نظراتی که در اینجا خواندم ، پیش از این توسط همین آقایان در محافل مختلف بیان شده بود! "
یه تئاتری ساروی 31 ارديبهشت 1390
برای آقای رمضانی متاسفم که داره تخصص و توانایی و از همه مهمتر عمر خودشو برای آدمایی که لیاقت همون کارشناسای قبلی ارشادو دارن حروم می کنه. زمانی که ایشون تدریس دانشگاهو شروع کرده بود اصلا توی ارشاد استخدام نشده بود که حالا بخواد برای گرفتن کرسی تدریس با اونا معامله بکنه. آقای رمضانی سه چهار سال قبل از استخدامش توی ارشاد زمانی که هیچ کس توی استان نمی شناختش ، اونم در حین خدمت سربازی به عنوان استاد دانشگاه در تنکابن تدریس می کرد. آدم باید خیلی زود باور باشه که این حرفای از سر عقده و حقارتو باور کنه.
اهالی تئاتر مازندران 31 ارديبهشت 1390
بنام یگانه هنرمند عالم
از هنرمندان خوب مازندرانی می خواهم که برای سید ابراهیم عمادی هنرمند زحمتکش متعهد و بسیجی مازندرانی دعا کنند تا اینکه هرجه زودتر حال ایشان رو به بهبودی رود.
با تشکر از همه تئاتری ها و هنرمندان مازندرانی
نا شناس 31 ارديبهشت 1390
متاسفم برای تئاتر مازندران!!!!!!!!!!
تئاتري 31 ارديبهشت 1390
قابل توجه اوني كه ميگه "این رمضانی چه پستی در ارشاد مازندران دارد که زمین و زمان از ذستش عاصی هستند و می خواهند که برکنار شود" : رمضاني همونيه كه پارسال همين موقع وقتي مثل الان چند تا آدم هوچي براش توطئه كرده بودند يه نامه حمايت با 400 تا امضا از سراسر استان براش اومد اداره كل. نكنه منظور شما از زمين و زمان همون 10-15 نفريه كه پارسال بر عليه اون نامه نوشتند و نصفشون هم امضاشونو پس گرفتن؟
بازيگر 31 ارديبهشت 1390
عجب دنيايي شده؟ تا دو سه سال پيش كه ركود بود ميگفتن ارشاد بد كار ميكنه و كارشناساش اينكاره نيستن و از اين حرفا. حالا كه اوضاع خوب شده ميگن افتخارات بدست آمده فقط با تلاش هنرمندان بدست اومده و ارشاد هیچ نقشی در این افتخارات نداشته است!
واقعا اصل نامرديه.
نا شناس 31 ارديبهشت 1390
این نقد بر آقای علی نژاد نبود بلکه بر آن کارشناس ارشد تئاتر و کارشناس تئاتر اداره کل بود که بجای تجلیل بیشتر از هنرمندران از کارشناسان هنری ادارات خود تجلیل کرده بود.
نا شناس 31 ارديبهشت 1390
وقتی کمال ادب در یک کارشناس ارشد تئاتر دیده نشود وضع از این بهتر نمی شود .
نا شناس 1 خرداد 1390
کسی به این و اون کار نداره بللکه به برگزاری اینگونه مراسم ها به این طریق کار داره که باعث رکود تئاتر میشه، مگه پارسال کسی ایراد گرفت و حرفی زد ، مگه اسم از فلان مدیر کل و فلان کس برده شد .اگر این کارها انجام شود شخصیت تئاتر و تئاتری پائین می آید.درجشن تئاتر باید تئاتر کار شود.مگر از اینکه آقای قطب الدین صادقی کارگاه آموزشی خوبی را بزرگزار کرد تجلیل بعمل نیومد مگر از اجرای شبیه خوانی آرش توسط گروه شبیه خوانان ساروی تجلیل بعمل نیومد.این دو نقد خوب از این جشن تئاتر بود ، آیا بقیه برنامه ها به این خوبی بود حداقل کفه خوبی بدی یکسان نبود که به اون دلخوش باشیم.
بیخود اسم کسی را هم به میون نیاورید.
هنرمند تئاتر قائمشهر 1 خرداد 1390
مدیرکل ارشاد استان که آماج انتقادات بعضی از افراد مغرض قرار گرفته است مدیری مقتدر بوده و با این حرفها جا خالی نمیکند. به کارشناسان خود هم اعتماد دارد و از آنها حمایت میکند. مطمئنا هر سیاست و برنامه ای بدون هزینه نیست و انتشار مطالبی مانند این، از هزینه های سیاست های اصولی ارشاد در بخش تئاتر میباشد و مورد حمایت هنرمندان تئاتر است.
هنرمند نوشهری 1 خرداد 1390
من به آقای رمضانی پیشنهاد میکنم بیشتر از این برای این آدمهای قدرنشناس کار نکند. چون مطمئنا مدیرکل و مسئولین ارشاد هم اگر در تنگنا قرار بگیرند برای تبرئه خودشان همه کاسه کوزه ها را بر سر او می شکنند.
بهتر است ایشان از این مسئولیت پرحاشیه کناره گیری کنند و این هنرمندان بیمار را به حال خود بگذارند.
ماجرای تئاتر استان و این آدمها من را به یاد سریال قهوه تلخ می اندازد. مهدی رمضانی در نقش مستشار میخواهد اوضاع را درست کند اما فایده ای ندارد.
یک منتقد 1 خرداد 1390
آقای کیاکجوری عزیز. وقتی به همه خبر میدی که این مطلبو توی سایت بخونن تابلو نیست که خودت تو این داستان دخالت داری؟!! با بد نشون دادن برنامه ارشاد میخوای برنامه ضعیف خودتو خوب نشون بدی. امروز برنامه شما را هم دیدیم. این چه معرکه گیری بود وسط مردم؟!!!
نگار 1 خرداد 1390
از آقاي رمضاني به عنوان مسئول تئاتر ارشاد خواهش مي كنيم توضيح يا جوابيه اي براي اين مطلب و تمام اين نظرات صادر كنند تا اين بلوا خاتمه پيدا كند.
هنرمند 2 خرداد 1390
مدیریت محترم شمال نیوز چرا نطرها را نمی زنید
ب ش 4 خرداد 1390
یکی ار دلایلی که مازندران پیشرفت نمی کند این است که در نقدهایمان نیز نگاه شرقی و غربی وجود دارد...در این همایش حضور داشتم و توصیه ام این است که کسانی که ظرفیت حضور در برنامه های هنری را ندارند یا به سالنها نروند یا به حل مشکل خود بپردازند...
هنرمند شاعر 6 خرداد 1390
نه شرقي نه غربي ، تئاتر مازندراني
كجوري حيا كن ، تئاتري ها را رها كن
رشيدي وفا كن ، حاشيه را رها كن
هنرمند صفا كن ، آينده را نگاه كن


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.